Cara jest grupš grajšcš folk irlandzki, której członkowie pochodzš z Niemiec, Szkocji i Irlandii. Nazwa pochodzi z języka irlandzkiego i tłumaczy się jako przyjaciel. Ich muzyka jest mocno zakorzeniona w tradycji Irlandzkiej i Szkockiej, lecz ich oryginalne aranżacje znanych utworów zdecydowanie ich wyróżniajš. Występowali na koncertach i festiwalach na całym wiecie, od USA poprzez Niemcy, Irlandię Anglię, Francję, Holandię, Austrię Szwajcarię i Danię. Cara jest laureatem nagród Irish Music Awards, Best New Irish Artist w styczniu 2010 roku i prestiżowej nagrody Top Group w styczniu 2011.
Grupę Cara założyła Gudrun Walther wraz Sandrš Steinort w 2003 roku. Pochodzšca z Nadrenii-Palatynatu Gudrun była znana na muzycznej scenie od lat. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku szeciu lat, póniej nauczyła się grać na lirze korbowej i akordeonie. Od kiedy jej starszy brat grał na skrzynce perkusyjnej i dudach, irlandzka i francuska muzyka stała się dla niej podstawš. W wieku lat siedemnastu utworzyła swš pierwszš grupę, More Maids (1994 rok). W 2003 roku Gudrun postanowiła zmierzyć się z większš orkiestrš i bogatszym dwiękiem. Gudrun założyła grupę Cara, wraz z Sandrš Steinort (piew, flet, pianino), którš znała z wczeniejszych sesji muzycznych i uznała, że ich głosy do siebie pasujš. Dołšczyli do nich Claus Steinort (flet, flażolety, concertina), młodszy brat Barbary Coerdt z More Maids, jeden z najlepszych flecistów w Niemczech oraz Rolf Wagels na bodhranie. Claus i Rolf, to założyciele zespołu DeReelium. Jeszcze jednym członkiem został gitarzysta Jürgen Treyz, znany z zespołu Adaro, wykonujšcego redniowieczny rock.
W 2004 roku ukazał się debiutancki album zespołu, zatytułowany In Colour. CD zawiera tradycyjne jigi i reele oraz kilka własnych kompozycji, których autorami sš Jürgen, Claus i Sandra nawišzujšce do muzyki Szkocji, Irlandii, Bretonii i Galicji. Na płycie wyróżniajš się utwory Three Ravens i False, False sięgajšce do piosenek szkockich oraz The King and the Fair Maid czy There's a Light, napisane przez Gudrun w tradycyjnym stylu. Wreszcie bluegrassowy Sailor Boy z przejmujšcš melodiš.
Cara została doskonale przyjęta w Irlandii, nawet na dużym festiwalu (Ennis Trad Festival w 2005 roku), wród wielu irlandzkich grup. W lecie 2007 roku Cara koncertowała w Stanach Zjednoczonych, zyskujšc okrelenie najlepszego, najbardziej popularnego i pomysłowego zespołu muzyki irlandzkiej z Niemiec.
Wiosnš 2007 roku ukazała się druga płyta In Between Times, która została nominowana do nagrody niemieckich krytyków płytowych. Dwa wyraziste głosy Gudrun Walther i Sandry Steinort, doskonałe tradycyjne utwory takie jak Poisoned Peas (zwany również Lord Randal lub Henry My Son), The House Carpenter oraz The Maid of Whitby oryginalne melodie, kilka mocnych własnych kompozycji, w tym w stylu bretońskiego fest noz.
Już wczeniej, Agencja Real Good Music, z siedzibš w USA, zainteresowała się zespołem i podpisała z nimi umowę. W sierpniu 2007 miała miejsce pierwsza trasa koncertowa po Stanach żjednoczonych. W padzierniku 2007 roku grupa nagrała koncertowe DVD i CD w Arsenal Theater w Vlissingen (Holandia). Płyty ukazały się wiosnš 2008 roku pod tytułem In Full Swing. Również wiosnš 2008 roku miała miejsce druga rozszerzona trasa, który zaprowadziła zespół aż na zachodnie wybrzeże USA. Kolejne koncerty w Ameryce odbyły się w lecie 2008 roku z Amandš Kehoe, gocinnie, w miejsce Sandry Steinort.
W 2009 roku zespół został zaproszony na największy irlandzki festiwal w USA, Milwaukee Irish Fest jako jedna z gwiazd. Oprócz Milwaukee, zespół zagrał także na Kansas City Irish Festival. W tym czasie Patricia Clark zastšpiła Sandrę Steinort.
Stale zwiększajšca się obecnoć zespołu na terenie USA oraz ich koncerty zostały uhonorowane w styczniu 2010 roku, przez Irish Music Association, nagrodš Irish Music Award 2009 dla najlepszego nowego irlandzkiego artysty roku (Best New Irish Artist).
Dla Sandry i Clausa Steinortów, rosnšce wcišż potrzeby na trasy koncertowe i występy zespołu, stawały się coraz mniej możliwe do pogodzenia z życiem zawodowym. W końcu oboje opucili grupę na wiosnę 2010 roku. Nowymi członkami zespołu zostali Jeana Leslie, nagrodzona w 2008 roku nagrodš BBC 2 (Young Folk Awards) oraz siedmiokrotny zwycięzca ogólno-irlandzkich konkursów na dudy (All Ireland Champion on Uilleann Pipes), Ryan Murphy. Pochodzšca z Orkadów, skrzypaczka Jeana Leslie znana z występów w duecie z Siobhan Miller zaangażowała się póniej w 2014 roku w powstanie zespołu Fara. Ryan Murphy pochodzi z Cork w południowej Irlandii jest jednym z najbardziej utalentowanych młodych muzyków na scenie tradycyjnej muzyki irlandzkiej. Ryan jest członkiem-założycielem młodego irlandzkiego zespołu Éalú a od 2014 roku stał się członkiem cieszšcego się dużym uznaniem szkockiego zespołu Manran. Ryan występuje także w duecie z Gráinne Brady.
W lecie 2010 roku, w nowym składzie grupa wyruszyła w kolejnš trasę koncertowš po USA a w padzierniku 2010 ukazał się nowy album Long Distance Love. Album odzwierciedla nie tylko różnice geograficzne między poszczególnymi członkami zespołu, lecz również ich zainteresowania w kierunku różnych stylów muzycznych. Przede wszystkim sš to wpływy Irlandii i Szkocji, ale także bretońskie, galicyjskie, amerykańskie czy też muzyki z Nowej Szkocji.
Na poczštku roku 2011 zespół Cara został uznany przez Irish Music Association za najlepszš grupę 2010 roku (Top Group).
Album Horizon ukazał się 4 padziernika 2013 roku. Zestaw zawiera 13 kompozycji, z których osiem jest całkowicie oryginalnych. Na tym kršżku zespół sprawnie łšczy celtyckš tradycję z muzykš sięgajšcš do innych gatunków. Otwierajšcy płytę Take Flight, to wspólny utwór ocierajšcy się nieco o pop. Drugi utwór Masters of Consequence ma podobny wstęp, ale bardzo szybko rozwija się w bardziej znajome brzmienie grupy. Pojawienie się Kim Edgar przynosi ze sobš silny szkocki odcisk odzwierciedlajšcy jej pochodzenie z Edynburga i klasycznš grę na fortepianie. Widać to doskonale w balladzie Ice and Ashes, gdzie Kim piewa wspólnie z Gudrun.
W marcu 2014 roku następuje zmiana w składzie. Dudziarz Ryan Murphy odchodzi z zespołu powięcajšc swój czas w całoci dla grupy Manran, której już wczeniej był członkiem. Cara, jednakże, znalazła doskonałe zastępstwo w postaci młodego, utalentowanego muzyka i wytwórcę dudów Hendrika Morgenbrodta. Hendrik od dawna był fanem grupy a i dla zespołu posiadanie w swoim składzie muzyka, który potrafi adaptować swój instrument, jest zyskiem. Hendrik zaczšł grać na dudach w wieku 11 lat a jego nauczycielami były takie postacie jak John McSherry czy Brian McNamara.
15 stycznia 2016 roku ukazał się pišty studyjny album zespołu, po raz pierwszy bez udziału muzyków gocinnych, odzwiercedlajšcy koncertowe brzmienie grupy. Album zawiera dziewięć urzekajšcych, oryginalnych piosenek i melodii, dwie tradycyjne ballady i utwory wybranych współczesnych artystów, zwłaszcza "Little Musgrave", tradycyjnš balladę nagranš wczeniej przez Planxty.
Gudrun Walther gra tradycyjnš muzykę niemieckš wraz z Jürgenem Treyzem w zespole Deitsch (założony zimš 2004/2005), zdobywajšc dużš renomę w swoim kraju. Oboje sš, również częciš szkocko-niemieckiego zespołu Litha (powstał w 2011 roku), obok Aarona Jonesa (Old Blind Dogs, Kate Rusby Band) i Claire Mann (Ex-Tabache).
Cara występuje regularnie w Irlandii i Szkocji. Ich ostatnie trasy obejmowały trzydziesty Cork Folk Festival, Celtic Connections w 2016 roku a po nim szkocka trasę z występem w Queens Hall w Edynburgu oraz Eden Court w Inverness. W 2017 roku ukończyli pierwszš angielskš trasę koncertowš, a następnie uczestniczyli w Shrewsbury Folk Festival.
W lutym 2018 roku ukazała się płyta koncertowa zespołu Cara Live. Tym albumem Cara uczciła swoje 15 lat istnienia na międzynarodowej scenie folkowej. Nagrania pochodzš z trasy koncertowej w 2017 roku. Album zawiera kilka znanych i lubianych utworów, kilka nigdy nie publikowanych a granych na koncertach oraz pięć zupełnie nowych. Po 15 latach Cara osiagneła nie tylko niezrównana dojrzałoć technicznš, ale także rozwinęła własny styl, który organicznie łšczy wplywy z obu stron Atlantyku. Po tych wszystkich latach widać, że dla muzyków atmosfera koncertu jest tak samo podniecajšca jak dawniej, co pokazujš, zwłaszcza w swoich solówkach.
Nowy grupy, pod tytułem Grounded ukazał się 15 padziernika 2021 roku. Poczštkowo miał być wydany w grudniu 2020 rok jako The Spell of Winter, lecz pandemia nie tylko opóniła jego wydanie, ale i zmieniła tytuł. Zmuszeni przez ostatnie wydarzenia do zaprzestania intensywnego życia muzycznego zareagowali przemylanym, filozoficznym i doceniajšcym życie nagraniem z emocjonalnymi odpowiedziami na niektóre pytania. Ten album, to kombinacja wietnie zaaranżowanych tradycyjnych i oryginalnych piosenek i utworów instrumentalnych. Zestaw rozpoczyna The Cockle Gatherer, trochę nie doceniana piosenka z wyspy Eigg na Hebrydach, częciowo przetłumaczona z języka galickiego przez Kennetha McLeoda. Szockich standardów jest więcej. Na uwagę zasługuje urocza ballada Roberta Burnsa Lassie, Lie Near Me, nagrana w 1981 przez Dicka Gaughana oraz True Thomas, opowieć o szkockim włacicielu ziemskim i proroku. Zespół podjšł się również własnej adaptacji piosenki Boba Dylana Lay Down Your Weary Tune. Listę kończy własny utwór zespołu The Spell Of Winter ze słowami i muzykš duetu Gudrun Walther i Jürgen Treyz. W nagraniu uczestniczš muzycy gocinni Aimée Farrell-Courtney (bodhran), Tad Sargent (bodhran) i Henrik Mumm (wiolonczela).
Skład: Gudrun Walther - piew, skrzypce, akordeon Kim Edgar - piew, pianino (od 2013) Hendrik Morgenbrodt - uilleann pipes, flet (od 2014) Jürgen Treyz - gitara, dobro, piew Rolf Wagels - bodhran
W zespole grali: Sandra Steinort - piew, pianino, flet (to 2010) Claus Steinort - flet, uilleann pipes (to 2010) Jeana Leslie - piew, skrzypce, pianino (20102013) Ryan Murphy - uilleann pipes, flet (20102014)
Dyskografia: 2004: In Colour 2007: In Between Times 2008: In Full Swing 2010: Long Distance Love 2013: Horizon 2016: Yet We Sing 2018: Cara - Live 2021: Grounded Nagrody: 2009: Irish Music Award of the Irish Music Association (USA): Best New Irish Music Artist 2010: Irish Music Award of the Irish Music Association (USA): Top Group
Yet We Sing, published 2016
Gudrun Walther-vocals, fiddle, diatonic accordeon, Kim Edgar - vocals, Steinway grand piano, Hendrik Morgenbrodt - uilleann pipes, Irish concert fFlute, whistles, Jürgen Treyz - acoustic guitar, dobro, electric guitar, Rolf Wagels - bodhrán
Horizon, published 2013
Gudrun Walther-vocals, fiddle, diatonic accordion, Kim Edgar - vocals, piano, Ryan Murphy - uilleann pipes, flutes, Jürgen Treyz - guitars, Rolf Wagels - bodhrán guests: Henrik Mumm - bass (tracks 1-7, 9,10,12,13), Frank Dapper - drums (tracks 1,5,9), Herbert Wachter - drums (track 4), Sean Og Graham & Damian McKee - diatonic accordion (track 2)
Long Distance Love, published 2010
Gudrun Walther-vocals, fiddle, diatonic accordion, Jeana Leslie - vocals, fiddle, piano, Ryan Murphy - uilleann pipes, flutes, Jürgen Treyz - guitars, Rolf Wagels - bodhrán guests: Henrik Mumm - bass (tracks 1,3,4,5,6,7,8,12), Herbert Wachter - drums (tracks 1,4,5)
Gudrun Walther - vocals, fiddle, diatonic accordion, Kim Edgar - vocals, piano, Hendrik Morgenbrodt - flutes, uilleann pipes, irish concert flute, whistle Jürgen Treyz - guitars, Rolf Wagels - bodhrán
Grounded, published 2021
Gudrun Walther-vocals, fiddle, diatonic accordeon, Kim Edgar - vocals, Steinway grand piano, Hendrik Morgenbrodt - uilleann pipes, Irish concert fFlute, whistles, Jürgen Treyz - acoustic guitar, dobro, electric guitar, Tad Sargent - bodhrán, Aimée Farrell Courtney - bodhrán, Henrik Mumm - cello
Carrantouhill, to najbardziej znany w Polsce zespoł, wykonujšcy muzykę celtyckš. Zespół pochodzi ze lšska i od 1987 roku nieprzerwanie promuje klimaty irlandzkie. Wykonuje zarówno tradycyjnš muzykę celtyckš, jak i własne aranżacje oparte na irlandzkich nutach. Wykorzystujš, zarówno tradycyjne instrumentarium (skrzypce, dudy, bouzouki, cittern, bodhran, flety, tin whistles, akordeon, mandolina, gitara akustyczna) oraz instrumenty perkusyjne, klawiszowe i gitarę basowš. Utwory sš głównie instrumentalne, lecz często pojawia się wokal w postaci zaproszonych goci, znanych postaci z polskiej sceny rockowej, jazzowej i folkowej. Carrantuohill realizował wspólne projekty z takimi artystami jak Anna Maria Jopek, Anita Lipnicka, Stanisław Sojka, Urszula Dudziak, Wojciech Karolak, Krzysztof cierański i wielu innych.
Historia
Poczštek
Założyciele grupy Carrantouhil poznali się w Technikum budowlanym w Rybniku (im, WI Lenina) w 1978 roku. Zbyszek Seyda urodził się 30 kwietnia 1963 w Czerwieńsku nad Wisłš a w wieku 13 lat otrzymał pierwszš gitarę i zaczšł się na niej sam uczyć. Adam Drewniok, urodzony 3 listopada 1963 r. w Rybniku, trafił do tej samej klasy a na gitarze zaczynał, również w wieku 13 lat. Wraz z nimi w tej samej klasie uczył się Erwin Jaworudzki. Zbyszek z Erwinem lubiš wędrówki górskie. Przemierzajšc szlaki piewali piosenki do tekstów Nowrida, Gałczyńskiego, Stachury. Pisali swoje teksty. Występujš na uroczystociach szkolnych.
Dołšcza do nich Dariusz Sojka. Darek urodził się 10 stycznia 1964 r. w Żorach. Edukację muzycznš zaczšł od nauki gry na akordeonie. Od III klasy szkoły podstawowej do I klasy Technikum Budowlanego uczęszczał na lekcje fortepianu do Ogniska Muzycznego w Żorach. Będšc w szkole redniej i będšc rozkochanym w jazzie rozpoczšł naukę gry na saksofonie w Szkole Muzycznej II stopnia w Rybniku. W tym czasie wraz ze Zbigniewem Seydš i Adamem Drewniokiem założyli formację poezji piewanej Ery Group (nazwana tak na czeć kolegi Erwina), która uczestniczšc w wielu przeglšdach szkolnych i lokalnych, otrzymała m.in.: I miejsce w Wojewódzkim Konkursie Poezji piewanej w Katowicach. W tej grupie grajš również Irena Tragarz i Jacek Nowak.
Po maturze trójka Zbyszek Seyda, Adam Drewniok i Darek Sojka postanawiajš pocišgnšć dalej swojš pasję muzycznš. Dariusz grał w tym czasie w kilku formacjach jednoczenie, między innymi wraz z Tomkiem Szwedem, znanym muzykiem polskiej sceny country.
W Żorach rozwinęła się w tym czasie formacja Miondze, gdzie na skrzypcach grał Bogdan Wita. Miondze powstał jako formacja szantowa, zbudowana na bazie szkolnego kręgu przyjaciół, z Liceum im. Karola Miarki w Żorach.
Ery Group (Adam, Zbyszek i Darek) w 1985 roku znalazł się wród wyróżnionych na Ogólnopolskim Przeglšdzie Poezji piewanej w Katowicach, co zaowocowało pierwszymi nagraniami na falach rozgłoni katowickiej Polskiego Radia (1986), w audycji red. Macieja Szczawińskiego. W 1987 roku w żorskim MDK grupa młodych animatorów kultury zorganizowała pierwszy festiwal Sari 87. Miondze w tym czasie występował z Darkiem Sojkš, który na festiwalu wystšpił w obu zespołach. Atmosfera była tak wspaniała, że sporód publicznoci festiwalu zawišzał się zespół Dno, z utalentowanym skrzypkiem Maciejem Paszkiem w składzie. Wtedy to liderzy Ery Group zafascynowane celtyckš melodiš Kwartetu Jorgi (polski zespół folkowy powstały na poczštku lat 80), zaakceptowały pomysł Darka Sojki, by nowš nazwę wzišć od najwyższej góry Zielonej Wyspy. Niebawem dołšczył Bogdan Wita, a w lad za nim podšżył Maciej Paszek.
Pierwsze występy odbywały się w niewielkich salach kameralnych wnętrz muzeów, bibliotek, domów kultury. Skromnš publicznoć przycišgała oryginalna melodykš na bazie celtyckich nut.
W listopadzie i grudniu 1988 roku PR Katowice emitowało na swojej antenie audycje Anny Herman z cyklu Moje muzyczne pasje z zespołem Carrantuohill w roli głównej. Przez przypadek usłyszał ich znany już w Polsce muzyk country Tomasz Szwed. Tak rozpoczęła się owocna współpraca obu formacji i wejcie na szerszš scenę, z czego najwięcej skorzystał Darek przez jaki czas etatowy członek zespołu Szweda.
Rok 1991 zaczšł przynosić nieoczekiwane zmiany. Polska stawała się powoli krajem demokratycznym, co miało swoje przełożenie na sferę kultury, w tym muzyki. Pojawiło się też pewne ryzyko rozbicia personalnego młodego niescementowanego jeszcze do końca zespołu. Darek zapraszany przez Tomka Szweda był tam lepiej wynagradzany. Kończšcy studia Bogdan Wita dodatkowo grał i piewał w zespole Granum, m.in. na festiwalach Sacro Song w Katowicach i Cantate Deo w Gliwicach (festiwale pieni i muzuki religijnej). Maciek Paszek i Darek Sojka wystšpili obok Tomka Szweda na Pikniku Country 91 w Mršgowie. Potrzebny był jaki integracyjny akcent najlepiej wspólny sukces. Takš rolę spełniło pierwsze wydawnictwo autorstwa Carrantuohill oraz nieco szalony wyjazd za zachodniš granicę Polski. Na rynku pojawia się pierwsza kaseta z nagraniami zespołu, pod tytułem Magic of Celtic Rings, wydana dzięki pomocy firmy turystycznej Atlas z Żor. 19 utworów zostało nagranych w studiu Radia Katowice. Grupa pokazuje się szerszej publicznoci, biorac udział w rockowym festiwalu w Jarocinie.
Z nagrań dokonanych dla opolskiej rozgłoni Polskiego Radia, w listopadzie 1991 i kwietniu 1992 roku, powstaje druga kaseta zatytułowana Waiting for Ireland.
Kierunkiem pierwszych wyjazdów zagranicznych była Belgii i Niemcy. W Hamburgu grali w Shamrock Irish Pub. Efektem tych wyjazdów było, między innymi, przestawienie Adama Drewnioka na gitarę basowš.
W sierpniu 1992 roku, po lubie Marioli i Bogdana Witów Carrantouhill wyruszył za granicę ponownie, tym razem do krajów Beneluksu, Francji i Niemiec. Do Niemiec wrócili w grudniu, grajšc w Hamburgu i Hanowerze. Pierwsze dwa tygodnie sierpnia 1993 roku znów Belgia.
W 1993 roku ukazuje się pierwsza płyta "Irish Dreams", zawierajšca najciekawsze utwory z wydanych wczeniej kaset. W większoci sš to utwory taneczne i instrumentalne opracowania ballad
Z końcem 1993 roku wydano kasetę "Merry Christmas". Kaseta wišteczna, wydana jednorazowo, w niskim nakładzie, będšca niejako prezentem na okres wišteczny. Materiał ten został wykorzystany dodatkowo na płycie Dziesięć, jako podsumowanie dziesięcioletniej działalnoci zespołu.
W sierpniu 1993 roku podczas występu w ramach promocji Guinnessa w Irish Pubie na Miodowej w Warszawie zespół poznaje muzyka i organizatora Boba Balesa, pół Irlandczyka, pół Szkota mieszkajšcego w Niemczech. Nawišzujš z nim cisła współpracę. Wynikiem współpracy z Bobem jest nowa płyta Rocky Road To Dublin, nagrana w studio Polskiego Radia w Opolu, jesieniš 1993 roku. W nagraniach uczestniczy Bob Bales na bouzuki, bodhranie oraz piewajšc. Z inicjatywy Boba zespół wyjeżdża do Moskwy i Berlina, a następnie w maju ponownie do Niemiec.
W dniach 5 do 20 lipca 1994 roku odbywa się pierwsza wyprawa do Irlandii, której głównym celem były warsztaty muzyczne South Sligo Summer School, z udziałem znawców i wykonawców celtyckiej muzyki. Dla zespołu innym ważnym celem była wycieczka na szczyt Carrantuohill.
Do Irlandii wracali kolejno w latach 1997, 1999 i 2004 roku koncertujšc m.in. na jednym z największych irlandzkich festiwali - "Cork Folk Festival" oraz w słynnym "Fox`s Pub" czy też w "St.Anns Church" w Dublinie.
W 1995 roku Jurek Owsiak, prezenter muzyczny i organizator zaprosił zespół na pierwszy Przystanek Woodstock, jeden z ważniejszych festiwali rockowych w Polsce. Po raz pierwszy festiwal odbył się w Czymanowie nad Jeziorem Żarnowieckim, w lipcu 1995 roku. Udział wzięło ok. 30 tysięcy uczestników, a oprócz Carrantouhill wystšpiły tam bardzo znani polscy wykonawcy. Impreza odbywa się do dzisiaj a zespół gocił na prawie wszystkich edycjach.
Nagrań do kolejnego wydawnictwa dokonano, również, w studio Radia Opole w maju 1995 roku. Kršżek o nazwie Speed Celts zawiera żywiołowe aranżacje tradycyjnych irlandzkich melodii z wyranie słyszalnym słowiańskim duchem.
W 1996 roku ukazuje się album koncertowy Na Żywca, do którego materiał został zarejestrowany podczas jednego z najlepszych koncertów zespołu w Filharmonii opolskiej.
Podczas prologu muzycznego Salonu Literackiego w katowickiej Koszutce, zespół zawarł znajomoć z jednym z najbardziej znanych współczesnych poetów polskich, Ernestem Bryllem. Ernest Bryll był, w latach 1991-1995, ambasadorem Irlandii. Ta znajomoć zapoczštkowała trwałš współpracę.
Po 10 latach
W 1997 roku Carrantouhill zatrudnił w zespole perkusistę Marka Sochackiego. Marek, zafascynowany perkusjš od dzieciństwa, muzyczny samouk, zwišzany był wczeniej muzykš jazzowš. Propozycja współpracy z zespołem sprawiła, że na stałe zwišzał się z muzykš irlandzkš. Zespół, natomiast, doszedł do wniosku, już wczeniej, że instrumenty perkusyjne wzbogacš ich muzykę.
W maju 1997 roku odbyła się druga wyprawa do Irlandii a w lipcu grupa uczestniczyła na festiwalu muzyki folkowej w pobliskiej Łomnej w Czechach, o nazwie Dolni Lomna Festival, Festival na Pomezi.
W lutym 1998 roku ukazuje się płyta "Dziesięć" podsumowujšca dziesięcioletniš działalnoć zespołu. Oprócz cieżki muzycznej, na której znajdujš się wybrane utwory z całej dotychczasowej dyskografii zespołu, znajduje się tu częć multimedialna będšca fotograficznym podsumowaniem istnienia grupy oraz dokumentacjš z wyprawy zespołu do Irlandii wspólnie z ekipš filmowš Jurka Owsiaka, która miała miejsce w maju 1997 roku. Dodatkowo częć multimedialna wzbogacona jest o 2 teledyski powstałe w wyniku wspomnianej wyprawy do Irlandii.
Gdy w 1998 roku przyjaciele polskiego noblisty Czesława Miłosza, postanowili zorganizować kilkudniowy festiwal na czeć poety, to sam Miłosz wymienił zespół Carrantouhill. "The Internationl Czeslaw Miłosz Festival" w Claremont McKenna College uwietniła plejada znakomitoci ze wiata literatury z całego wiata. Członkowie zespołu, przy okazji, zwiedzili najciekawsze miejsca zachodniego wybrzeża. Byli w Hollywood, ich hotel miecił się przy słynnej "U.S. Route 66" i odwiedzili klub "Whisky a Go Go", gdzie zaczynał zespół The Doors. Festiwal odbył się pod koniec kwietnia.
W marcu 1999 roku zespół pojawia się na antenie radiowej "Trójki" w towarzystwie Ewy Bem i Roberta Kasprzyckiego.
Na poczštku wrzenia 1999 roku jeszcze jeden wyjazd na wyspy. Na trasie znalazły się Cork, Dublin, Belfast, Liverpool ze słynnym klubem The Cavern, gdzie zaczynali The Beatles. Uczestniczyli w XX Festiwalu Tradycyjnej muzyki Irlandzkiej w Cork. Wystšpili w kultowym pubie Johnnie Fox's Pub w Dublinie.
Nowa płyta Between została nagrana pod koniec 1999 roku w gocinnym studio Radia Opole a ukazała się tuż przed dniem w. Patryka w roku następnym. Płyta jest udanym rozwinięciem ich wczeniejszej twórczoci. Własne utwory oparte na celtyckiej nucie zastšpiły dotychczasowe stylizacje. Na płycie, w piewanych przerywnikach, występuje właciciel poznańskiego pubu O'Morgan's Irish Pub Ollie Morgan, a w jego pubie rozpoczęła się promocja płyty. Na występie w tym pubie gocił ambasador Irlandii Patrick McCabe. W pięknych, nostalgicznych balladach udział wzišł opolski kwartet smyczkowy Quodlibet.
Carrantouhill rozpoczšł współpracę z profesjonalnym zespołem tańca irlandzkiego Clanrye Dancers, opracowujšc wspólny program muzyczno-taneczny.
W drugiej połowie 2001 Carrantouhill wzišł udział w nagraniach do filmu "Duch Gór" Rafała Lipki. Ten niskobudżetowy film, zjechany przez krytykę nigdy nie trafił do kinowej dystrybucji. Muzyka zespołu Carrantuohill jest na pewno plusem dla tej, osadzonej w redniowieczu ballady. Film ukazał się w 2004 roku pod nazwš "Serce Gór".
Próby nowego, bardziej popularnego podejcia do prezentacji swojej muzyki pojawiły się na festiwalu "Sari 2002", gdzie, obok zespołu, pojawili sie wokalici: Kuba Badach, Robert Kasprzycki, Anna Chwieduk, Anita Lipnicka.
Po 15 latach
Swój jubileusz 15-to lecia zespół obchodził w Teatrze Ziemii Rybnickiej. W 2002 roku powstała też płyta Inis, będšca kontynuacjš pomysłu z Between, to znaczy, zagranie irlandzkich melodii z zaproszonymi goćmi. Sš wród nich gwiazdy znane z rodzimych list przebojów: Stanisław Sojka, Anna Maria Jopek, Anita Lipnicka, Fiolka Najdenowicz, Paweł Kukiz, Anna Chwieduk, Kuba Badach i Robert Kasprzycki. Znane irlandzkie przeboje zostały przetłumaczone na język polski. Wiekszoć liryków na płycie jest autorstwa Ernesta Brylla. Anita Lipnicka sama napisała tekst zatytułowany Modlitwa o miłoć (do Foggy Dew), Robert Kasprzycki za zapiewał Dziwnie tak z tekstem Zbyszka Sejdy (Dirty Old Town), a w Zaproszeniu (The Merry Muses of Caledonia) piewanym przez Anne Chwieduk wykorzystano wiersz Leopolda Staffa. Zielony król w wykonaniu Anny Marii Jopek (Mo Ghile Mear na płycie The Chieftains piewał to Sting) to piosenka która otwiera płytę. Koncerty promujšce nowy kršżek odbyły się w okolicach Dnia więtego Patryka. W sobotę 15 marca 2003 roku w katowickim Górnolšskim Centrum Kultury pojawił się Irlandczyk Ollie Morgan (poznany już wczeniej piewajšcy na Between właciciel sieci irlandzkich pubów w Polsce, dzi już nieżyjšcy) i warszawska formacja taneczna Reelandia. Kulminacja promocji Inis miała miejsce dwa dni póniej w Warszawie, w Sali Kongresowej PKiN. Przez scenę przewinęło się 34 wykonawców, z Anitš Lipnickš, Fiolkš, Pawłem Kukizem i Robertem Kasprzyckim. W rankingu Best of 2003 Celtic Connections Radio Show (USA) nieznani dotšd Polacy zajęli 17 miejsce wród dwustu kandydatów.
W kwietniu 2004 roku doszło do czwartej z kolei wyprawy do Anglii i Irlandii. W planie był m.in. Londyn i Dublin. Irish Polish Society (Towarzystwo IrlandzkoPolskie) w Dublinie obchodziło swój jubileusz 25 lat. Zespół wystšpił we wnętrzach kocioła anglikańskiego St Anns Church w Dublinie, w zamku Kinnitty, w Busker Brownes Pub w Galway oraz w ramach Cork Folk Festiwal. W Galway muzycy odwiedzili Henryego McCullougha, znanego północnoirlandzkiego muzyka, współpracujšcego m.in. z Paulem McCartneyem, Joe Cockerem i Pink Floydami. Henry McCullough występował w 1998 roku w Polsce z lokalnymi muzykami i nagrał tutaj płytę Blue Sunset. Z Irlandii grupa wyruszyła do Francji. W Rochetaillee koło St Etienne miał miejsce doroczny festiwal Roches de Celtiques. Prasa miejscowa pisała, iż Polaków uznano za najlepszy z występujšcych zespołów. Kolejnym występem było uczestnictwo w wielogatunkowym muzycznie festiwalu Colours of Ostrava z udziałem wykonawców z całego wiata. Wystšpili m.in. Bob Geldof & The Bobkatz, a ponadto urodzona w Belgii Brytyjka arabskiego pochodzenia Natacha Atlas i Francuz o algierskich korzeniach Rachid Taha.
W 2005 roku wydana została szczególna płyta zespołu o tytule Session, Natural Irish & Jazz. Album jest połšczeniem muzyki irlandzkiej z najlepszym polskim jazzem. Jest to rejestracja koncertu, który odbył się w styczniu 2005 roku w Muzycznej Owczarni w Jaworkach. W nagraniu uczestniczš największe gwiazdy polskiej sceny jazzowej, saksofonista Tomasz Szukalski, wokalistka Urszula Dudziak, Wojciech Karolak na organach Hammonda, gitarzysta basowy Krzysztof cierański, wibrafonista Bernard Maseli oraz katowicki pianista Robert Czech. Z tego wydarzenia powstało również i inne wydanie. Wydawnictwo "Ferment" wydało "Irish Jazz & Irish Ferment", 2 płytowy album, będšcy kompilacjš utworów zespołu Carrantuohill. Pierwsza, zatytułowana "Irish ferment", zawiera 15 standardów irlandzkiego folku. Druga - "Irishjazz", to zapis tego samego koncertu. Muzyczna Owczarnia jest jedynym w swoim rodzaju Domem Pracy Twórczej założonym przez plastyka Wieńczysława Kołodziejskiego i jego przyjaciół w Jaworkach koło Szczawnicy. W zaadaptowanej i zmodernizowanej starej owczarni od 1999 roku występujš tu znane zespoły i muzycy prezentujšcy różne gatunki muzyczne. Od 2004 roku w Muzycznej Owczarni odbywa się ponad 100 koncertów rocznie. O ile płyty wydane przez Ferment zostały tylko nominowane do nagrody Fryderyk za 2005 rok w kategorii album roku etno/folk/muzyka wiata, to rok póniej Session - Natural Irish & Jazz takš nagrodę otrzymało. Przedstawiciele zespołu odebrali nagrodę na gali w Centrum Artystycznym Fabryka Trzciny.
18 listopada 2006 roku odbył się Jubileuszowy XV koncert "Serce za serce". Koncert miał miejsce w Teatrze Nowym w Zabrzu i zapisał się jako widowisko muzyczno - taneczne o znaczšcym tytule "Touch of Ireland". "Touch of Ireland" powstało w oparciu o wieloletnie dowiadczenia artystyczne znakomitej grupy Carrantuohill oraz dynamiczej i barwnej formacji tanecznej Reelandia. Koncert został zorganizowany przy współpracy Agencji CELT z Fundacjš Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu. Efektem tego wydarzenia jest płyta DVD (oraz CD) pod tym samym tytułem. Widowisko to wcišż goci na scenach, ostatnio z grupš tanecznš The Treblers. W maju 2007 roku Carrantouhill dorobił się własnego, profesjonalnego studia nagrań, które powstało obok domu Bogdana Wity w Żorach, w przebudowanej stodole.
21 czerwca 2008 roku w kociele w. Jerzego w Redułtowach (miasto w aglomeracji lšskiej, graniczšce z Rybnikiem) miało miejsce wyjštkowe wydarzenie. Miejscowy ksišdz Bogdan Rek, zaprzyjaniony z zespołem ksišdz i znany z niezwykłych pomysłów muzycznych, zaproponował zespołowi zagranie koncertu o wschodzie słońca z towarzyszeniem wokalistki kochajšcej klimaty celtyckie i majšcej w swym repertuarze piosenki Loreeny McKennitt. "Koncert o wicie" miał rozpoczšć się o godzinie czwartej rano a wokalistkš była Katarzyna Sobek. Maciej Paszek i Marek Sochacki akompaniowali wczeniej wokalistce w jednym z konkursów młodych talentów jako muzycy sesyjni. Koncert niezwykły, o niezwykłej porze, we wnętrzach kocioła wzbudził duże zainteresowanie publicznoci.
21 marca 2009 roku odbyła się pierwsza edycja Zielonej Wyspy lšsk, ekologiczno-artystycznego przedsięwzięcia, którego gospodarzem stał się Carrantouhill. Po zasadzeniu 200 drzew w Wojewódzkim Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie na scenie zaprezentowali się Carrantouhill wraz z zaproszonymi artystami. Z irlandzkim repertuarem wystšpiła Orkiestra Dęta KWK Chwałowice, zespół Dżem oraz balet Zespołu Pieni i Tańca lšsk, który perfekcyjnie opanował taniec irlandzki. Poza wymienionymi goćmi na scenie zagrali także artyci już wczeniej występujšcy z zespołem Carrantuohill: Kasia Sobek, Robert Kasprzycki, Paweł Kukiz, Pipes & Drums, Reelandia, Celtic Senses. Całoć przeplatana była poezja irlandzka prezentowana przez Ernesta Brylla.
21 listopada 2009 roku zespół wystšpił z Kasiš Sobek w bazylice Wniebowzięcia NMP w Rudach Wielkich, w scenerii gotyckich murów w towarzystwie harfistki Anny Faber, wokalistki Katarzyny Sobek a recytujšc wiersze, wystšpiła z nimi Anna Dymna. Podczas koncertu, zarejestrowanego w Pocysterskim Zespole Pałacowo-Klasztornym w Rudach, muzykom udało się stworzyć niecodziennš atmosferę. Z tego wydarzenia powstał dwupłytowy album Celtic Dream, wydany w formie DVD i CD, którego premiera odbyła się 23 czerwca 2010 roku, w Noc więtojańskš na molo w Sopocie. Pierwsze spotkanie zespołu z Annš Faber miało miejsce podczas koncertu w jednym z Warszawskich pubów. Było to spotkanie towarzyskie, podczas którego zespół i Anna wyrazili chęć współpracy. Celtic Dream funkcjonuje od tego czasu jako oddzielny projekt artystyczny.
W połowie stycznia 2011 roku płyta Inis uzyskała status Złotej, natomiast rok póniej Zwišzek Producentów AudioVideo przyznał status Platynowej Płyty dla Session, Natural Irish & Jazz.
25 lat
Carrantuohill więtuje swoje 25-lecie. Grupa wystšpiła w radiowej Trójce wraz z Eleanor McEvoy. Koncert odbył się 18 marca 2012 roku Muzycznym Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej. Eleanor McEvoy jest wokalistkš, kompozytorkš, autorkš tekstów. Wród jej kompozycji znajdujš się takie przeboje, jak Sophie, A Glass Unkissed czy Whisper A Prayer To The Moon.
W ramach obchodów Dni Województwa lšskiego, które pod hasłem "lšskie. Serce Europy" odbył się koncert zespołu Carrantouhill i jednej z najlepszych na wiecie orkiestr dętych, pochodzšcš z Rumunii, Fanfare Ciocărlia. "Celtic Balkan Power Project" - tak brzmi pełna nazwa tej fuzji, to zestawienie dwóch odległych wiatów: celtyckich i cygańskich dwięków. Pierwszy koncert z tego cyklu odbył się 12 maja 2012 roku na Kampusie Uniwersyteckim w Rybniku. W sierpniu zagrali w tym zestawieniu na Przystanku Woodstock w Kostrzyniu nad Odrš. Fanfare Ciocărlia, to orkiestra dęta pochodzšca ze wsi Zece Prăjini w północno-wschodniej Rumunii. Członkowie zespołu zaczynali od grania na weselach i chrztach w pobliskich wioskach. Fanfare to francuskie słowo, które przeszło do języka rumuńskiego i okrela orkiestrę dętš, za Ciocărlia to rumuńskie słowo okrelajšce skowronka.
Z okazji swojego jubileuszu, grupa wydaje dwupłytowy album 25, gdzie jeden kršżej to nagrania studyjne a druga, to, wspomniany wczeniej, koncert radiowy. Na płycie studyjnej znajdujš się tradycyjne melodie irlandzkie w bardzo nowatorskim opracowaniu, a ponadto wiele nowych, autorskich kompozycji. Na płycie na żywo z koncertu w Studiu im. Agnieszki Osieckiej Programu 3 Polskiego Radia w dniu 18 marca 2012, oprócz Eleanor McEvoy wystepujš: Maciej Balcar, Anna Faber, Robert Kasprzycki i zespół Banana Boat. Płyta oficjalnie trafiła do dystrybucji 22 padziernika 2012.
W tym też roku zespół rozpoczšł współpracę z młodziutkš Aniš Buczkowskš, która sama zgłosiła się do zespołu z propozycjš wspólnego wykonania kilku utworów. Ciekawa, miękka barwa głosu, pasowała do irlandzkiego repertuaru i Ania, choć nieoficjalnie, stała się siódmym członkiem zespołu. W 2012 Ania była jeszcze uczennicš Liceum w Katowicach, lecz już z dużym dowiadczeniem na scenie. Od najmłodszych lat piewała i tańczyła w zespole Słoneczni w katowickim Pałacu Młodzieży. Jej przygoda ze scenš zaczęła się od telewizyjnego programu Od przedszkola do Opola w edycji z Golec uOrkiestra. Brała udział w programach muzycznych np. "Bitwa na głosy" (program o formule talent show). W roku 2010 została zaproszona przez Majkę Jeżowskš do udziału w akcji charytatywnej na rzecz dzieci chorych na nowotwory. Gra w musicalu Oliver! w Teatrze Rozrywki w Chorzowie.
21 marca 2013 roku odbył się piaty już finał Zielonej Wyspy lšsk. Tym razem razem z grupš wystšpili m.in. Stanisław Soyka, Marcin Wyrostek, Anna Buczkowska i Ireneusz Krosny. Ponadto formacja taneczna Salake wespół z Carrantuohill zaprezentowały wyjštkowe przedstawienie oparte na muzyce i tańcu irlandzkim. Z formacjš Salake grupa opracowała w 2010 roku widowisko taneczno-muzyczne Fire Dance, która jest, opowiedzanš tańcem i muzykš, własnš wersja bajki o Kopciuszku. Z.F.T. SALAKE to utytułowany i uznany na wiecie zespół taneczny, który istnieje od 1990 roku. Łšczy taniec irlandzki z innymi gatunkami tworzšc niezwykłe dziecięce show taneczne. Jest wielokrotnym laureatem nagród Grand Prix i tytułu Mistrza Polski.
Na kolejnej, szóstej już edycji Zielonej Wyspy lšsk Dom Muzyki i Tańca w Zabrzu gocił, oprócz Carrantouhill, m.in.: Mieczysława Szczeniaka, kabaret Hrabi, orkiestrę Big Silesian Band pod dyr. Joachima Krzyka, chór młodzieżowy Voce Segreto pod dyrekcjš Andrzeja Marcińca oraz formację Salake. Grupa wystšpiła także na dużej scenie Przystanku Woodstock 2014 z Eleonor McEvoy.
W dniu w. Patryka, 17 marca 2017 zespół rozpoczšł obchody swojego trzydziestolecia. Carrantuohill wystšpił w Warszawie dwukrotnie - najpierw w niedzielę 19 marca w Studiu Radiowej Trójki (19 marca), a następnie w Teatrze Roma (21 marca). W Romie zaprezentowany został spektakl "Touch of Ireland - The Storm" z udziałem zespołu tanecznego Treblers.
Z okazji 30-lecia zespołu Carrantuohill wydał nowa płytę Zielona Droga, która ukazała się w marcu 2017 roku. Na albumie znalazły się przeboje formacji Dwa plus jeden Ić w stronę słońca i Chod pomaluj mój wiat, w bardzo skocznej, celtyckiej, żywiołowej aranżacji a poza nimi tradycyjne piosenki i utwory instrumentalne.
11 wrzenia 2020 roku ukazał się album Vintage. Album został nagrany z gocinnym udziałem Maćka Balcara, wokality zespołu Dżem, z którym muzycy Carrantuohill wspólnie sięgnęli po największe przeboje lat 60.-80. Oczywicie prezentujšc je w zupełnie nowym, folkowo-bluesowym, opracowaniu.
*Historia w opraciu o cykl artykułów z gazety "Tygodnik Rybnicki" z 2012 i 2013 roku autorstwa Stefana Smołki.
Skład zespołu: Adam Drewniok - gitara basowa Zbigniew Seyda - bouzouki, cytra, mandolina, gitara akustyczna Marek Sochacki - instrumenty perkusyjne i klawiszowe Dariusz Sojka - akordeon, uilleann pipes, flety, tin whistles, bodhran Maciej Paszek - skrzypce Bogdan Wita - gitara akustyczna Anna Buczkowska - piew
Dyskografia: 1991 Magic of Celtic Rings - kaseta 1992 Waiting for Ireland - kaseta 1993 Irish Dreams 1993 Merry Christmas - kaseta 1994 Rocky Road to Dublin 1995 Speed Celts 1996 Na Żywca 1998 Dziesięć 1987-1997 2000 Between 2002 Inis 2005 SESSION natural irish & jazz 2007 Touch of Ireland (DVD) 2010 Celtic Dream (CD i DVD) 2012 25 (2 CD) 2017 Zielona Droga 2020 Vintage
Zdjęcia z koncertu zespołu Carrantouhill, 14.11.2015 Hybrydy, Warszawa
Zdjęcia z koncertu zespołu Carrantouhill na Pištym Warszawskim Festiwalu Szantowym - Port Wola, 11 Wrzesień 2016 2016, Warszawa
Cotton Cat - warszawski zespół, w którego repertuarze można znaleć zarówno tradycyjne piosenki irlandzkie i szkockie, folk amerykański jak i balladę poetyckš. Sš autorami i wykonawcami wielu własnych kompozycji.
Zespół został założony w połowie lat 90-tych przez małżeństwo Anetę i Kubę Michalskich. Pierwsza płyta "Sunrise over Bishops Avenue", nagrana w 1995 roku, to głównie, piewany po angielsku, amerykański folk, a raczej folk-rock z evergreenem "Amazing Grace". Głos Anety przypomina w barwie trochę głos Joan Baez a trochę Loreeny McKennit. Płyta nagrana została z udziałem m.in. Michała Grymuzy (gitara) i "Kciuka" (bas). Na wydanym w 1997 roku "Oku ciszy", pojawia się więcej balladowych kompozycji w przebojowš piosenkš "Elaine". W składzie grupy pojawił się, obecny już wczeniej na koncertach gitarzysta Piotr Szewczenko. Kolejne dwa albumy nagrane zostały z udziałem m.in. basisty i flecisty Wojciecha Sobolewskiego, grajšcego z "Cotton Cat" do 2003 r. Materiał, który znalazł się na tych płytach, to w połowie tradycyjne piosenki irlandzkie i szkockie, a w połowie autorskie ballady Anety i Kuby, nawišzujšce także do motywów celtyckich. Pišta płyta "Shenandoah", promowana była na koncertach w 2009 roku, lecz więcej informacji na jej temat nie mozna znaleć.
W ostatnich czasach zespół występuje jako duet, najczęciej w kameralnych salach klubowych. Często akompaniuje im Piotr Szewczenko.
Zespół występował m.in. na Festiwalu Celtyckim w Dowspudzie i Dniach więtego Patryka w teatrze Rampa.
Fiddlers Green to niemiecki zespół grajšcy irlandzkš folkowš. Zespół zyskał reputację jednej z najlepszych grup na niemieckich scenach. Ich repertuar, to mieszanka tradycyjnych irlandzkich i szkockich piosenek oraz własnych utworów, które stopniowo stajš się coraz mniej folkowe. Na ich muzykę oddziaływały różnorodne i grupy, głównie celtyckie grupy rockowe, takie jak Pogues, Waterboys i Great Big Sea. Swój oryginalny styl okrelajš jako Speedfolk a jest to irlandzki folk rock z elementami innych gatunków , takich jak Ska, Punk, Metal i Reggae. W repertuarze w postaci własnych utworów pojawiajš się także tradycyjne jigi i reele irlandzkie. Teksty ich własnych piosenek dotyczš często tematów aktualnych w dzisiejszym wiecie. Nazwa grupy pochodzi od irlandzkiego okrelenia raju żeglarzy.
Grupa powstała w 1990 w Erlangen pod Norymbergš, kiedy mieszkajšcy razem muzycy, siedzšc przy kuchennym stole, wpadli na pomysł założenia nowoczesnej kapeli folkowej. Rainer Schulz, Peter Pathos i Ralf Albi Albers już wczeniej zdobyli muzyczne dowiadczenie, grajšc w różnych zespołach z okolic Erlangen. W połowie lat 80-tych Ralf wraz z przyjacielem grał folk amerykański w grupie Willi und Albi a Peter Pathos i Rainer Schulz założyli niezależne trio X-Rated. Peter często zresztš grał gocinnie w Willi und Albi. We trzech zaczynajš występować pod nazwš Irish Duo, odnoszšc spory sukces w okolicach i szybko przyjmujšc dwóch kolejnych muzyków. Dla właciwego brzmienia brakowało skrzypka i perkusisty, którymi zostali Robert Oppel i Eric Obst. Jeszcze w 1990 roku zespół przyjmuje nazwę Fiddlers Green. Pierwszy koncert pod nowš nazwš odbył się w listopadzie 1990 roku na Newcomer Festival w Erlangen, w centrum E-Werk, gdzie wystšpili zaledwie po trzech próbach, zdobywajšc drugie miejsce. Zaledwie rok póniej do zespołu ponownie dołšczył Stefan Klug dodajšc akordeon i bodhran i w tym samym czasie zespół opuszcza, z powodów zawodowych, Robert Oppel a zastępuje go Tobias Rempe.
Debiutancki album zatytułowany Fiddlers Green ukazał się w 1992 roku i zawierał zarówno koncertowy, jak i studyjny materiał, utwory tradycyjne oraz własne. Utwory koncertowe częciowo pochodziły z koncertu w E-Werk w Erlangen. Płyta została wydana przez, założone przez zespół, wydawnictwo Deaf Shepherd Recordings. Zaledwie rok póniej, w 1993 roku, ukazał się drugi album Black Sheep.
Nazwa Fiddler's Green stawała się coraz bardziej rozpoznawalna. W 1995 roku zespół nagrał kolejny album King Shepherd, który ponownie został wydany przez Deaf Shepherd Records. W tym samym roku nastšpiły zmiany personalne. Tobias Rempe, który od połowy 1993 roku musiał ograniczyć swojš aktywnoć w zespole, z powodu rozpoczętych studiów muzycznych, zdecydował się odejć. Nowym skrzypkiem został Tobias Schäfer, który już wczeniej często występował na koncertach w zastępstwie poprzednika. Zrezygnował także perkusista Eric Obst, a na jego miejscu pojawił się Wolfram Kellner, który grał wczeniej we wspomnianym X-Rated.
Na jesieni 1996 roku ukazała się płyta EP Make Up Your Mind a w marcu 1997 roku album On And On. oba kršżki zostały wydane pod etykietš wytwórni Polydor / Universal. Album On And On dotarł do 61 miejsca na niemieckiej licie przebojów i można na nim zauważyć pierwsze oznaki zmiany dwięku w stronę bardziej rockowš.
Przed nagraniem następnego albumu, Spin Around, zespół wyjechał do Los Angeles, by skorzystać z nowych muzycznych impulsów. Taka otwartoć, przekraczanie muzycznych granic, czasami z pewnš dozš ironii, stała się znakiem firmowym grupy. Do produkcji tej płyty wynajęto Jim Crichtona, zaopżyciela, kompozytora i producenta kanadyjskiej, rockowej grupy Saga. Pomimo, iż znajdujš się tam trzy tradycyjne piosenki, zmiana brzmienia stała się faktem.
Następna płyta, wydana w 2000 roku Another Sky stała się dobitnym przykładem, włanie takiej otwartoci i łšczenia stylów zajmujšc drugie miejsce wród 50 najlepszych niemieckich albumów na internetowej licie.
Latem 2000 roku Fiddler Tobias Schäfer opucił zespół, aby kontynuować studia po wielu latach spędzonych w trasie. Tobias Schäfer studiował teologię w Erlangen i Oslo, aby w przyszłoci zostać pastorem, obejmujšc swoje pierwsze stanowisko jako wikariusz w 2005 roku. Jego następca, Tobias Heindl studiował skrzypce i gitarę w latach 1995-1996, a następnie pracował jako nauczyciel szkoły redniej w Ratyzbonie. Kolejna zmiana w składzie nastšpiła w 2001 roku, kiedy Wolfram Kellner odszedł do zaprzyjanionej, heavy metalowej, grupy J.B.O. (James Blast Orchester) i od tego czasu perkusistš został Frank Jooss, który wczeniej grał w rockowej folkowej grupie Merlons.
Grupa wcišż intensywnie koncertowała w niezliczonych klubach i salach koncertowych całej Europy, zdobywajšc renomę i rozpalajšc publicznoć zarówno muzyki folkowej jak i rockowej. Kolejny album, Folk Raider, wydany w 2002 roku, jest doskonałym przykładem łšczenia gatunków, gdzie pierwsza częć rozpoczynajšca się od Bonnie Ship The Diamond jest klasycznie tradycyjna a druga, to oryginalne kompozycje, zdecydowanie rockowe a zwłaszcza kończšcy płytę Tangerine, który jest kawałkiem ciężkiego rocka. Kolejny kršżek, wydany w 2003 roku Nu Folk, to już prawie w całoci nowe bardziej rockowe brzmienie, zawierajšcy tylko niewielkie iloci celtyckiej tradycji czy też bluegrass.
Fiddler's Green, appearance at the festival "Folk am Neckar" 2013 in Mosbach-Neckarelz, Germany By Rs-foto - Own work, CC BY-SA 3.0, Link
W marcu 2005 roku zespół wydał swojš pierwszš płytę DVD Celebrate!. Nagranie wykonano podczas bardzo specjalnego wydarzenia, a mianowicie tysišcznego koncertu w historii grupy, który się odbył w Hoheneck Castle, w pobliżu Norymbergi. Fascynujšca atmosfera panujšca na dziedzińcu zamku i mocny efekt muzyki koncertowej zostały zarejestrowane w postaci doskonałej jakoci obrazu i dwięku. Ponadto DVD zawiera wyjštkowy materiał bonusowy wybrany z 14-letniej historii zespołu. Pod koniec 2005 roku ukazała się druga częć tego wyjštkowego koncertu wraz z jeszcze większš sekcjš bonusowš na drugim DVD Jubilate!, zawierajšc trzy godziny muzyki. Obie płyty upamiętniajš obchody piętnastolecia Fiddler's Green.
30 kwietnia 2006 Peter Pathos zagrał swój ostatni koncert z Fiddler's Green, aby zrealizować swoje muzyczne pomysły w innych zespołach. Jego prawdziwe nazwisko to Peter Müller a pod pseudonimem Peter Kafka założył dark rockowy zespół Beloved Enemy, od 2007 do 2010 był basistš gothic metalowego Lacrimas Profundere, i od 2012 do 2014 roku grał jako dodatkowy gitarzysta w zespole redniowiecznego rocka Ignis Fatuu. Jego następca Patrick Pat Prziwara pierwszy raz z zespołem wystšpił 17 maja 2006 roku na koncercie na sali Kammerspiele w Ansbach.
W styczniu 2007 roku ukazuje się album Drive Me Mad!, który jest kontynuacjš szybkiej mieszanki irlandzkich korzeniu z innymi gatunkami. Płytę otwiera energetyczny Irish Air a po nim następuje przebojowy Folk's Not Dead.
Po półtora roku koncertowania grupa nagrywa w lecie 2008 roku kolejny album Sports Day at Killaloe, który ukazuje się w styczniu 2009 roku. Po odejciu Petera główny wokal przejmuje Ralf Albi Albers, choć nowy gitarzysta Pat Prziwara próbuje swoich sił w kilku piosenka. Podobnie jak poprzednie wydawnictwo i ten album oferuje dużš wszechstronnoć i zmiennoć, lecz nie jest już tak udany.
W 2009 roku grupa zainicjowała własny festiwal, Shamrock Castle, którego do dzisiaj jest współorganizatorem, jak i głównym wydarzeniem. Pierwsze koncerty odbyły się w ruinach zamku Waischenfeld w Szwajcarii Frankońskiej w sierpniu 2009 roku . W 2011 roku festiwal przeniósł się do zamku Jägersburg, a od 2016 trwa dwa dni. Wydarzenie odbywa się co roku, stało się jednym z wiodošcych festiwali w Niemczech a zapraszani sš artyci kojarzeni z celtyckim rockiem.
W 2010 roku zespół obchodził swojš dwudziestš rocznicę istnienia. Z tej okazji w centrum E-Werk w Erlangen odbyły się dwa jubileuszowe koncerty w dniach 18 i 19 marca 2010 roku. Oba koncerty zostały zarejestrowane na płytach CD i DVD pod tytułem Folk's Not Dead. Materiał trwa 95 minut i ukazuje Fiddlers Green w najlepszym wydaniu. Do zespołu dołšczyli muzycy gocinni, między innymi, grajšca na dudach Birgit Muggenthaler-Schmack z zespołu Schandmaul i perkusista zespołu Subway to Sally, Simon Michael. W zestawie znalazły się głównie utwory z ostatnich płyt Drive Me Mad i Sports Day At Killaloe, a także, wczeniej nie publikowany instrumentalny kawałek Kick The Bucket Tunes oraz standard I'll Tell Me Ma. Oprócz samego koncertu DVD obejmuje także półgodzinny koncert unplagged oraz filmik pokazujšcy gupę za kulisami.
W 2011 roku ukazuje się płyta Wall of Folk, gdzie zespół prezentuje swojš najlepszš wersję. Oprócz podstawowej wersji, zawierajšcej 14 utworów, jest również edycja Deluxe z dodatkowym kršżkiem z siedmioma piosenkami oraz DVD z nagraniem koncertu grupy w ramach festiwalu Summer Breeze Open Air z 2010 roku. Summer Breeze Open Air jest to coroczny festiwal muzyki metalowej organizowany od 1997 roku w Dinkelsbühl w Bawarii. Album zawiera w większoci hity znane już z repertuaru grupy. Rozpoczyna się od tytułowego Wall of Folk a po nim następuje standard P Stands for Paddy z wyróżniajšcymi się skrzypcami Tobiasa. Oprócz szybkich kawałków nastrój tonujš wolniejsze ballady Greens And Fellows oraz Lost To The Moon. Nie można także zapomnieć o instrumentalnym Tam Lin, w którym powolne poczštkowe tempo zostaje podkręcone do granic na koniec utworu. Podstawowe CD kończy standard Dirty Old Town.
W 2012 ukazał się koncertowy album Acoustic Pub Crawl. Zestaw utworów jest bardziej spokojniejszy, bardziej tradycyjny, doceniany przez fanów irlandzkiego folku. Nagrań dokonono ze zmniejszonym zestawem instrumentów a na płycie znalazły się standardy muzyki irlandzkiej, takie jak: Irish Rover, The Jolly Beggar czy As I Roved Out. Trasa koncertowa pod tytułem była powtarzana również w następnych latach.
W 2013 roku ukazuje się kolejny album zespołu Winners and Boozers. Płyta zawiera 16 utworów utrzymanych w szybkim klimacie grupy. W edycji deluxe dołšczono dodatkowy kršżek z pięcioma znanymi wczeniej utworami oraz jednš piosenkę z nowego albumu w wersjach fortepianowych. Od czasu, gdy odszedł były frontman grupy Peter Pathos, cały zespół pisze piosenki a ich muzyka charakteryzuje się dużš różnorodnociš. Album jest uznawany za jeden z najlepszych w dyskografii zespołu.
W 2015 roku Fiddlers Green obchodził swoje 25 lat. Z tej okazji ukazała się płyta studyjna 25 Blarney Roses, prezentujšca najlepsze utwory w dorobku zespołu. Piosenki pochodzš zarówno z poczštków działalnoci jak i z najnowszych płyt. Niektóre z tych hitów nie były wczeniej nagrywane w studio. Zebranych zostało 13 starych kawałków oraz nowe: Take Me Back, Rocky Road To Dublin, Burning the Night i Blarney Roses. Ukazała się również płyta koncertowa, w formie CD i DVD, pod tytułem 25 Blarney Roses - Live in Cologne. Zarejestrowany został na niej koncert w, wypełnionej do ostatniego miejsca, sali E-Werk w Kolonii. W padzierniku 2016 roku ukazał się kolejny album grupy Devils Dozen. Zgodnie z nazwš zawiera 13 utworów, zaczynajšc się od tytułowego, mocnego kawałka i zawiera, oprócz oryginalnych piosenek, kilka coverów, niekoniecznie folkowych. Na uwagę zasługuje ich wersja znanej piosenki zespołu Styx Boat on The River oraz tradycyjna Leaving of Liverpool. Bardzo ciekawa piosenka Down jest oparta na pieni włoskich partyzantów antyfaszystowskich Bella ciao. Po 27 latach działalnoci grupa nic nie straciła a to wydawnictwo jest jednym z najciekawszych w ich dorobku.
Heyday, to album grupy Fiddlers Green wydany 8 marca 2019 roku. Na album składa się 15 piosenek, mieszanki stylów metalu, folku i politycznego punk rocka. Swoje przekonania przekazujš w utworze No Anthem, który okrelajš jako rebel song. Wyrażajš w nim jasno swoje przekonania i obawy, że dzisiejszy wiat skręca na prawo, stajšc w opozycji do skrajnych prawicowych idei a proponujšc współpracę i pokojowš koegzystencję, ideały powszechne jeszcze dziesięć lat temu. Piosenki na płycie przeplatajš się nastrojem i tempem, od piosenek pod piwo jak Sláinte, Cheer Up czy John Kanaka piewanej już od 2012 roku, ale tutaj w nowej wersji. W szalony klimat celtic punk wprowadzajš The Freak Of Enniskillen oraz Limerick Style a w klimat balladowy Born To Be A Rover, Better You Say No a nade wszystko Together as One. Do irlandzkiej tradycji, oprócz John Kanaka nawet bardziej odwołuje się The Congress Reel, nieomal akustyczna wersja irlandzkiego standardu. Efektem jest wietna płyta o zmiennym nastroju i tempie zarówno do zabawy i tańca jak i głębszych przemyleń.
17 kwietnia 2020 ukazał się koncertowy, akustyczny album Acoustic Pub Crawl II Live in Hamburg. Album został nagrany podczas koncertu w Hamburgu z okazji 30 rocznicy istnienia zespołu. Niestety rocznicowa trasa koncertowa została przełożona na 2021 z powodu wiatowej epidemii koronawirusa COVID-19.
Rok 2020 miał być wyjštkowy dla zespołu, ale tak się nie stało. Swojš rocznicę grupa uczciła wydaniem albumu 3 Cheers for 30 Years, który ukazał się 4 grudnia. Wydarzeniu towarzyszył internetowy show, na który zaproszono wielu goci. Gocie to: Alea i Luzi z Saltatio Mortis, Marco z In Extremo, Hauptmann i Ben z Feuerschwanz, Wolfram (były perkusista Fiddlers) i Vito C. z JBO, Tobias Schäfer (były skrzypek Fiddlers), Colin Goldie (flecista na różnych płytach grupy).
Nowa, wišteczna płyta zespołu, Seven Holy Nights ukazała się 25 listopada 2022 roku. Płyta zawiera głównie anglojęzyczne kolędy, ale nie tylko, wszystko w charakterystycznym speed-folkowym wykonaniu. Podczas 40-minutowego grania muzycy przemierzajš Wielkš Brytanię, Irlandię i Stany Zjednoczone, wykonujšc covery popularnych i znanych kolęd. Pierwsze dwa utwory z zestawu to dwa klasyki Merry Christmas Everyone i Merry Christmas Everybody. Pomimo podobieństwa w nazwie, te dwa utwory nie majš ze sobš nic wspólnego. Kolejny, nieco spokojniejszy utwórMull of Kintyre został napisany przez Paula McCartneya. Piosenka opowiada o przylšdku we wschodniej Szkocji i stała się piosenkš bożonarodzeniowš dopiero w Wielkiej Brytanii ze względu na pierwotnš datę wydania 11 listopada 1977 roku. Następujšce piosenki I Saw Three Ships, Twelve Days of Christmas i God Rest Ye Marry, Gentlemen to znane angielskie kolędy i sš tradycyjnie piewane przez chóry w okresie wištecznym. Grupa nadaje im folkowego charakteru i, podczas gdy dwa pierwsze sš ponownie przyspieszone i wyposażone w taneczne rytmy perkusji, trzeci jest nieco bardziej kontemplacyjny i spokojniejszy. Zawarte w zestawie Lord Of The Dance i Danny Boy sš w klasyfikowane jako tradycyjne irlandzkie kolędy, ale to nie do końca prawda. Danny Boy oparty jest na irlandzkiej piosence ludowej, ale tekst, który nie ma absolutnie nic wspólnego ze więtami, napisał Anglik. Lord Of The Dance ma co wspólnego z Irlandiš tylko wtedy, gdy jest używany jako tytułowa piosenka irlandzkiej rewii tanecznej. Z drugiej strony Atlantyku wybrano amerykańskš piosenkš White Christmas, którš od czasu jej wydania w 1942 roku wykonano ponad 500 razy przez różnych artystów. Kolejna jest liryczna, niewišteczna piosenka Stop The Cavalry, która pierwotnie została napisana jako piosenka antywojenna. Fiddler's Green wykonujš jš w swoim stylu, nadajšc piosence zupełnie nowy, szybszy charakter. Kolejne sš amerykańskie klasyki Jingle Bells i Rudolph, The Red-Nosed Reindeer, również dobrze znane z wielu wersji. Zespół dodał im trochę punku i trochę reagge. Wydawnictwo kończy własna kompozycja, kolęda Seven Holy Nights, która nadała tytuł albumowi.
Album The Green Machine ukazał się 29 grudnia 2023 roku i zawiera 12 utworów będšcych mieszankš punka i irlandzkiego folku, wpisujšc się w klasyczny styl zespołu. Zespół pracował nad albumem trzy lata. Album rozpoczyna się od dwóch piosenek wydanych wczenie na singlach Shanghaied In Portsmouth oraz The Bog. Zabawna piosenka The Bog jak i Good Old Irish Bar czy My Fairy Of The West, to piosenki typowo imprezowe. Płytę kończš klasyki folku, Muirsheen Durkin i The Parting Glass. Cały zestaw trwa około 40 minut.
Skład: Rainer Schulz gitara basowa Ralf Albi Albers gitara, bouzouki, mandolina, banjo, piew Stefan Klug - bodhran, akordeon Frank Jooss perkusja, instrumenty perkusyjne Patrick Pat Prziwara gitara elektryczna, gitara akustyczna, bouzouki, mandolina, banjo, piew Tobias Anton Heindl skrzypce, piew
Dyskografia Albumy studyjne: 1992 Fiddler's Green 1993 Black Sheep 1995 King Shepherd 1996 Make Up Your Mind 1997 On and On EP 1998 Spin Around 2000 Another Sky 2002 Folk Raider 2003 Nu Folk 2007 Drive Me Mad! 2009 Sports Day at Killaloe 2011 Wall of Folk 2013 Winners & Boozers 2015 25 Blarney Roses 2016 Devil's Dozen 2019 Heyday 2020 3 Cheers for 30 Years 2022 Seven Holy Nights 2023 The Green Machine
Albumy koncertowe: 1993 Stagebox 2005 Celebrate! 2005 Jubilate! (DVD) 2010 Folk's not dead (DVD) 2012 Acoustic Pub Crawl (unplugged) 2015 25 Blarney Roses: Live from Cologne 2020 Acoustic Pub Crawl II (unplugged)
Orthodox Celts to założona w 1992 roku, w Belgradzie (Serbia), celtycko-rockowa grupa. Ich muzyka jest bardzo silnie oparta o tradycyjne rytmy, nie unikajš jednakże własnych i bardziej rockowych kompozycji. Nie majšc żadnych korzeni na Szmaragdowej wyspie, swoje utwory wykonujš po angielsku z takim akcentem, że pierwsze zetknięcie z ich repertuarem nigdy nie przywiedzie na myl słowiańskiego rodowodu. Sš prawdziwš gwiazdš w swoim kraju i, choć ten rodzaj muzyki jest tam mało popularny, jako taki, sš uznawani za jeden z najlepszych zespołów, i bez problemów występujš na rockowych imprezach a rzesza fanów stale się powiększa. Ich pierwsza płyta była zdecydowanie tradycyjna, lecz każda następna stawała się oraz bardziej rockowa, przypominajšc trochę The Pogues czy Spirit of The West (piosenka "Far Away", w warstwie rytmicznej przypomina "Home For A Rest"), to jednak zwišzki nie sš tak widoczne, by odmówić im wyjštkowej oryginalnoci i stracić przyjemnoć ze słuchania. Orthodox Celts powstał w 1992 roku, będšc pierwszym irlandzkim zespołem we wschodniej Europie. Spopularyzowali muzykę i kulturę irlandzkaš w tej częci Europy a doskonałe wykonawstwo i pozytywna atmosfera na koncertach, stopniowo powiększała rzesze fanów, gotowych podšżać za nimi, gdziekolwiek by grali.
W połowie lat osiemdziesištych perkusista Poze Roze, Duan Zivanovic zdecydował się stworzyć zespół, który będzie wykonywał covery irlandzkich pieni folkowych. Częciowo udało mu się zrealizować ten pomysł, już grajšc w Roze Poze (serbski zespół power-pop z lat 80-tych). W 1992 Zivanovic zaczšł grać na akordeonie i wraz z Anš Djokic (skrzypce) i Dejanem Lalicem (mandolina, banjo, tin whistles) założył zespół, który grywał od czasu do czasu w klubach. Zespół miał pierwsze oficjalne wystšpienie w dzień więtego Patryka w British Council w 1992 roku. W następnym roku do zespołiu dołšczył wokalistka Aleksandar Petrović, znany również jako Aca Celtic, i zaczęli występować częciej bardziej regularnie. Reszta składu grupy to Vladan Jovković na gitarze i Dejan Jevtović na basie. Zespół wydał swój pierwszy debiutancki album w 1994 roku, na którym znajdowały się covery dwunastu irlandzkich piosenek. Wród nich takie standardy jak "Nancy Whiskey", "The Wild Rover", "Irish Rover" i inne. Zespół prezentował swój album w klubach studenckich, głównie w KST w Belgradzie. Zaczęli pisać, również własne utwory, utrzymujšc je w stylu tych tradycyjnych. Ich występy zarejestrowano w dniu 15 wrzenia 1995 roku w Nowym Sadzie, gdzie koncertowali wspólnie z grupš grajšcš muzykę Ameryki Łacińskiej, Pachamama. Wydany album miał tytuł "Muzičke paralele" i ukazał się w 1996 roku.
Orthodox Celts in Banja Luka ródło: Wikipedia
W 1997 roku zespół towarzyszył Madame Piano na festiwalu muzycznym w Budvie, podczas wykonania piosenki "Galija". Utwór ten pojawił się na oficjalnym wydanictwie festiwalowym. W tym czasie w zespole pojawił się nowy członek, Dejan Popin (tin whistles) i rozpoczęto prace nad nowym albumem. "Green Roses", pojawił się w 1999 roku, zawierajšc szesnacie utworów, z których połowa to były własne kompozycje. Album został wyprodukowany przez Aleksandra Radosavljevica, a gocinnie wystšpili: Dragoljub Marković (klawisze), Aleksandar Erakovic i Goran Stojković (chórki). Zarejestrowano, również filmy promocyjne z utworami "Rocky Road to Dublin / Down The River", "Merry Sisters", "Far Away" oraz z utworem tytułowym. W 2002 roku zespół wydał swój czwarty kršżek, "A Moment Like The Longest Day". Na płycie znalazły się utwory napisane przez Đokića, Petrović, nowego gitarzystę basowego Dejana Grujić (dawniej "Čutura i Oblaci", "Ru") i Colette Ioanniduoi. Na płycie nagrano tylkojeden tradycyjny kawałek "Humors Of Scariff". Dwięki na tym albumie brzmiš bardziej rockowo niż na poprzednich wydawnictwach. Promocyjny film został nagrany tylko dla utworu tytułowego. W 2003 roku, Orthodox Celts zagrał na Exit festival u boku Shana MacGowana, z którym Petrović pojawił się na scenie przy wykonaniu "The Irish Rover".
W 2007 roku, zespół wydał swój pišty album, "One, Two... Five". Album, wyprodukowany przez Nikola Vranjkovića, zawierał jedenacie utworów, z których dwa to tradycyjne covery a jednym to, dla odmiany, cover piosenki "Thin Lizzy" - Sarah".
W 2009 roku, Ana Đokić odchodzi z Orthodox Celts. Zastępuje jš Nikola Stanojević.
Na poczštku lat 2010, Bojan Petrović, frontman Irish Stew of Sindidun dołšczył do zespołu, nadal prowadzšc swój własny zespół. W marcu 2012 roku zespół wzišł udział w dniu więtego Patryka, występujšc na 20-leciu znanego klubu belgradzkiego, "Belgrad SKC". W tym samym czasie, Petrovic stwierdził w wywiadzie, że zespół ma zamiar nagrać, na wiosnę 2013, nowš płytę.
W maju 2013 grupa wystšpiła na Festiwalu Tańca i Muzyki Celtyckiej "Celtycki Gotyk" w Toruniu.
W maju 2016 roku Bojan Petrović opucił Orthodox Celts a w czerwcu 2016 jego miejsce zajšł Dragan Gnjatović.
Szósty studyjny album grupy, zatytułowany Many Mouths Shut ukazał się 13 stycznia 2017 roku, wydany przez własne wydawnictwo O'Celts Records. Album zawiera siedem utworów własnego autorstwa oraz szeć tradycyjnych piosenek irlandzkich. Producentem jest Dejan Lalić a okładka została zaprojektowana przez włoskiego artystę, specjalizujšcego się w komiksach, Walter Venturi.
Skład Orthodox Celts: Aleksandar Petrović - piew Dejan Lalić - octave mandola, mandolina, piew Nikola Stanojević - skrzypce Vladan Jovković - gitara akustyczna, piew Dejan Grujić - gutara basowa, piew Duan ivanović - perkusja, Bodhran Dragan Gnjatovic whistle
Dawni członkowie: Ana Đokić Dejan Jevtović Milena Simijonović Ivan Brusić Dejan Popin Bojan Petrović
Dyskografia: Albumy studyjne: Orthodox Celts (1994) The Celts Strike Again (1997) Green Roses (1999) A Moment Like The Longest Day (2002) One, Two... Five (2007) Many Mouths Shut (2017)
Albumy koncertowe Musical Parallels (razem z zespoem Pachamama) (1996) Single The Celts Strike Again (1997) Galija (razem z Madam Piano)